Addo

17 november 2014 - Addo, Zuid-Afrika

Na een korte vlucht komen we veel te vroeg aan op Addo National Elephant Park. We hangen wat rond, doen een bakkie en mogen eerder in onze primitieve boshut. Wel een prachtig uitzicht aan de rand van het wildpark.

Om 2 uur worden we opgehaald door onze privé gids van Crisscross adventures. Ook deze jongen heeft er verstand van en neemt ons in 4 uur tijd door zowat het hele park, bijna tot terug aan de kust. Helaas lukt het vandaag niemand om de leeuwen te spotten. Wel veel olifanten, kudu's, jakhalzen, meerkatjes, zebra's, buffels, mestkevers, elanden, hertebokken, te veel om op te noemen.

We eten nog lekker op het park, en slapen vroeg na een lange vermoeiende dag.

Vandaag, maandag staan we lekker vroeg op. We hebben spullen voor een eigen ontbijtje ingeslagen. Rond het huisje zitten tientallen aapjes te wachten op hun buit. Onze afvalemmer was al geplunderd. Je vraagt je af waarom de koelkasten hier buiten op de veranda staan.. Ook veel mooie vogeltjes proberen brutaal een kruimeltje mee te pikken.

Straks rijden we door naar Aardvark guesthouse waar we vorig jaar ook verbleven. Daar worden weer door onze gids opgehaald voor een kano tocht. Jory is benieuwd....

1. Marja:
    17 november 2014
    Ben benieuwd naar het kano verhaal veel plezier!